Tietoa yhdistyksemme toiminnasta

(In English below)

Olemme aktiivisia marttoja ja olemme innokkaita oppimaan uutta sekä seuraamme aikaamme mitä muualla tapahtuu. Vuosi 2024 on yhdistyksemme 70. toimintavuosi, eli juhlavuosi. Yhdistyksessämme on monen ikäisiä marttoja.

Toimintamme on monipuolista, käytännönläheistä ja innostavaa. Kokkaamme kiinnostavia ruokia, kokeilemme erilaisia valmistustapoja ja tutustumme uusiin ruokakulttuureihin. Teemme käsitöitä ja askartelemme, opimme yhdessä uusia kädentaitoja. Teemme mm. retkiä lähiympäristöön, käymme yhdessä teatterissa ja tutustumme alueen eri yrityksiin.

Toimintaamme on helppo tulla mukaan ja martta -iltoja ideoimme yhdessä. Martat voivat osallistua iltoihin oman aikataulunsa mukaan. Kaikki ovat tervetulleita.

Ryhmämme kokoontuu joka toinen tiistai Oulun Palvelualan Opistolla, Teuvo Pakkalan katu 15,  klo 18.00-20.00, ellei toisin ole ilmoitettu ks. toimintakalenteri.

Me juhlimme 70-vuotista taivaltamme ja Martat juhlivat 125-vuotista taivaltaan vuonna 2024. Juhlavuoden teemana on metsä. Metsässä ja lähiluonnossa liikkuminen, mm. marjastus, sienestys ja vaikkapa luontopolulla käyminen, lisää hyvinvointia ja vahvistaa luontosuhdetta.

Tervetuloa tutustumaan toimintaamme ja marttailemaan!

Who are we?
The Marthas of Karjasilta are a part of the district of Marthas of NorthOstrobothnia. Our club is active and enthusiastic to expand our knowledge and to keep up to date on what’s happening around us. The year 2024 is our 70th year of operation. New members of all ages are welcome.

Our club organizes a variety of inspiring hands-on activities. We love to experiment in the kitchen by cooking fascinating new foods, trying out cooking methods and exploring different food cultures. We also do crafts and arts, and together we build up skills to create with our hands. In addition to the handicraft we also make trips such as going to the theatre and visiting local companies.

We plan the activities for our Martha-evenings together. Members may take part whenever the schedule suits them. All are welcome to join! We meet every other Tuesday in the Oulu College of Services (Teuvo Pakkalan katu 15) at 18:00 – 20:00. Some alteration may occur, full timetable can be found on the Toimintakalenteri (schedule) page. We start off the spring season of 2024 on Tuesday the 16th of January.

You are welcome to take part in our club and become a martha!

Hallitus:

Liisa Rautiainen, puheenjohtaja
Helena Sarmola, varapuheenjohtaja
Tuula Isoviita
Anitta Kolehmainen
Liisa Kesti

Sihteeri: Riitta Alatulkkila

Rahastonhoitaja: Riitta Alatulkkila

PohjoisPohjanmaan Martat ryn edustaja:  Liisa Rautiainen, varalla Anitta Kolehmainen
Marttayhdistysten liiton edustaja: Tuula Isoviita.